2015. június 4., csütörtök

Az öthedenénél járunk

Egyszerűn borzasztó, hogy mekkora a forróság...
Ha a holnapi bejegyzés valamiért nem kerülne ki az oldalra, akkor valószínűleg elolvadtam/megsültem/ egyéb forróság általi halálok.

Na, de térjünk a tárgyra az ötödik napon vagyunk, és ennek örömére hoztam egy újabb Csináld magad dolgot. Jövőhéten újra beindul a könyvkritika-gyár, bár most átmenetileg szünetel a kihívás miatt. És mert lusta vagyok írni :D

Ma egy short (sort? áá ez így hülyén néz ki) elkészítését fogom bemutatni.
Kezdjünk hozzá:
kell majd egy (bármilyen színű) hosszú nadrág
Az a lényeg, hogy derékban szűk legyen, szóval tavalyi nadrágokat előkapni

 
Mivel semmiképp sem szerettem volna túl rövidet, először csak térd fölött vágtam le, most még nem baj, ha nem teljesen ugyanolyan a két szár hosszúsága.


Azt a részt, amit levágtál (tehát a térd alatti részt) vágd el a belső varrás mentén. Magyarán van két hengeretek, amit a forrasztásnál (ez lenne esetünkben a varrás :D) elvágsz. Így lesz két téglalap alakú anyagunk.

Mérjétek le a csíbpszélességeteket, majd a nadrág csípőhosszát, és ezt vonjátok ki a sajátotokból. Kaptok egy számot, amit el kell osztani kettővel. Azért, mert két oldalt fogjuk megtűzdelni.
Ha ez megvan gombostűkkel odacsatoljátok a két oldalt a nadrág széleihez, úgy, hogy a ráhagyások belül legyenek. Amit alul hagytunk meg egy kicsi részt, az felülre fog kerülni a csípőnkhöz, hogy legyen rajta egy kis bevarrás.
Vagyis a vastag piros vonalnál behajtod, és alatta pár centivel összetűzöd. Fontos, hogy itt is belül maradjon a ráhagyás..

Azután fogjuk a varrógépet, vagy a kezünket, és a hozzátoldások két szélét összavarrjuk a nardág két szélével. Vagyis összesen négy helyen kell varnni+a toldás csípőrészénél. Ha összevarrtuk, saját ízlésünk szerint levágunk még az aljából, és lehet dekorálni is.


Valami ilyesmi lesz a végeredmény, ha ti is elkészítitek.

Szerintem már meg sem kell említenem, annyiszor leírtam, hogy ha mégis lenne kedvetek hozzávágni a naci elkészítéséhez, akkor küldjetek nekem róla képet, vagy tegyétek fel egy közösségi oldalra #hilladiy tag-gel.
Sziasztok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése